Wednesday, March 28, 2007

lembut, keras, ringan, dan berat

Di Wisma Saberkas beli sehelai kemeja yang kunun harga asalnya RM109.00. Ada potongan 70%. Sebelum itu sempat belibelahtingkap hardware dan software di sebuah kedai komputer yang agak besar di situ.

Sambil mengunyah sate di gerai malam Satok, Nicholas Ajan ak Nanggai bercerita. Ketika sesi yang lalu yang mengisi Hiluxnya bukanlah peserta seperti kami. Semuanya peserta wanita. Mereka mahu merasai pengalaman di pub. Lalu beliau membawa mereka masuk dari pub ke pub di sekitar Kuching. Relax-relax. Lihat persembahan. Minum-minum.

"Yang untungnya akulah. Aku seorang sahaja lelaki. Bila order minuman, semua kami order heavydrink. Nak order softdrink mahal sangat. Tapi yang minum aku sorang saja. Mereka order, aku yang minum. Ha ha ha ha"

7 comments:

Pa'chik said...

haiyya....

buat apa order kalau tak minum...

Anonymous said...

kat sana banyak kenderaan 4WD kan? diorang panggil ape ntah.guadahlupe lak.

Kemat said...

Nicholas mungkin untung jika org lain order dia minum, tapi akan mengalamai kerugian yg amat sngt jika org lain order, orng lain mnum dan dia yg membayarnya.

Lamer tak pekena mee sapi kat Satok tu..teringat la pulak

blackpurple @ jowopinter said...

Teringat Gambir Sarawak la pulak..

ha ha..

Pa'chik said...

cheh purp, asal sarawak je gambir, sarawak je gambir.. haha...

aku teringat udang galah dan ikan terubuk masin... mulia sungguh ingatan aku.. haha...

13may said...

kirim pedang buleh???

zizie ali said...

pa'cik:
mesti order. itu etika dan budaya pub.

penyu:
hilux. samalah kita panggil colgate unt semua ubat gigi.

kemat:
sapa order, dia bayar.

black:
aku sedang kaji khasiat gambir serawak.

pa'chik:
kau memang berhati mulia.

13may:
tak lepas scan check in.