Wednesday, July 21, 2010

kodi

.
Seperti biasa dia tidak menyertai sorak sorai majoriti. Dengan handycam berstoran cakera keras barunya, dia hanya galak menembak sorak sorai itu. Lagipun, dia bUkanlah sebahagian dari 'mereka'. Malah mungkin ramai lagi yang berstatus sepertinya.

'Mereka' dalam konteks hari itu adalah kata ganti nama majmuk bagi pencipta dan penulis lirik seluruh negara yang menyertai unjukrasa bagi melahirkan rasa kecewa terhadap sebuah NGO. NGO yang gah kerana telah menggemparkan dunia lantaran wakilnya tersenarai sebagai hero negara baru-baru ini. NGO itu tanpa rasa bersalah telah tergamak menghina pencipta dan penulis lirik tanah air. Seolah-olah negara ini ketandusan pencipta lagu dan penulis lirik. Seolah-olah semua hasil karya mereka kodi sekodikodinya.

"Sekurang-kurangnya berilah kami peluang menumpang populariti mereka..." Ulas M.Basir, pencipta lagu dan penulis lirik yang pernah menghasilkan lagu untuk Perjaber (Persatuan Janda Berhias).

Seperti biasa dia tidak menyertai sorak sorai majoriti. Dengan handycam berstoran cakera keras barunya, dia hanya galak menembak sorak sorai itu. Tembakannya lebih banyak kepada kain rentang yang menera berbagai kata-kata.

"PENGKHIANAT!!!!"

"HIPOKRIT"

"MACAM YAHUDI"

..........


...........

..........

3 comments:

Bunga Rampai said...

Perjaber? Ini sesuatu yang baru kepada saya.

Salam :)

akirasuri said...

Salam ziarah. :)

Dapat perkataan baru, Perjaber. :)

zizie ali said...

rampai, biskut:
belum digazet oleh DBP.