Tuesday, February 26, 2008

siasi iv

Sebelum kemunculan protagonis Hadi, Asri terlebih dahulu berkonflik dengan watak sampingan Nasir. Suasana ini telah diambil kesempatan oleh perlente Ibrahim untuk menonjolkan dirinya. Sebenarnya tika itu Ibrahim masih lagi dalam pembebasan bersyarat. Sahabatnya Anwar masih di Kemunting kerana tak mau main syarat-syarat.

Ibrahim memang pakar dalam kerja-kerja mempanikkan orang ramai. Dengan pihak berkuasa berdiri di belakang, kerja-kerja Ibrahim menjadi lebih enteng.

Tayar-tayar buruk dikumpul dan dibakar. Orang surat khabar ambil gambar. Siar dalam surat khabar. Orang angkasapuri ambil gambar. Siar dalam tivi. Orang radio bercerita macam-macam dalam radio.

Ibrahim kumpul orang entah dari mana. Angkat pelbagai sepanduk. Orang surat khabar ambil gambar. Siar dalam surat khabar. Orang angkasapuri ambil gambar. Siar dalm tivi. Orang radio bercerita macam-macam dalam radio.

Serambi Mekah sedang huru-hara. Darurat diistiharkan.

"Darurak tahik kucing. Hok demo racce blako!" rungut Pok Teh Mat dari Kedai Lalat.

Dun dibubar. Nasir tubuh berjasa yang tak berjasa. Ibrahim jadi orang kuat.

Husein berjaya memikat Nasir bergabung dalam barisan . Matlamat mereka hanya satu. Bercumbu dengan Cik Siti Wan Kembang.

3 comments:

Pa'chik said...

uh.. tukor templet.. heheh...

heheh... sekali ni.. nok huru-haro.. biar kito huru-haro sungguh lah... kalu nok darurak.. biar kito darurak sungguh lah...

le ning, beghehing tu.. duk alik nih pulok... sebelung tu.. saing ye zie.. pokjak tuh.. hok seilok kaing tuh...

Bunga Rampai said...

Wah, perubahan lagi! Memang hebat, sehebat Cik Siti Wan Kembang :-)

Salam.

zizie ali said...

pa'chik:
berahing tetap berahing. yg boleh melompat bila-bila masa.

rampai:
:-)