Thursday, November 29, 2007

unit

Selain memiliki penembak tepat, unit ini juga punya beberapa cara lain untuk mencabut nyawa musuh. Termasuk merancang kemalangan.
Sasaran adalah manusia yang mereka istilahkan sebagai penjenayah yang sukar ditangani dengan menggunakan tatacara biasa. Termasuk pemerasugut yang memerasugut sangat sangat penting orang (sspo).
Sesudah unit melaksanakan pembunuhan, pihak penguatkuasa yang biasa akan menyiasat kasus tersebut. Yang biasanya akan ditutupkasus sesudah gagal mengesan pembunuh. Dalam banayak kasus, pihak tinggi penguatkuasa yang biasa sudah dimaklumi siapa punya kerja.
Cuma kasus akan menjadi sukar bila penyiasat persendirian masuk campur. Apalagi jika penjenayah awal-awal lagi sudah mengupah penyiasat persendirian untuk menjaga keselamatannya. Segala bukti sudah ada di tangan penyiasat persendirian yang sudahpun menyediakan rangkaian keselamatannya termasuk hubungan dengan pihak media.
Unit bakal menghadapi kesukaran bila berdepan dengan penjenayah tipa ini. Yang nampaknya tidak peduli risiko sindiket mereka diberi liputan. Lantaran tiada ayahtuhan yang perlu mereka lindungkan.

berkhidmat untuk negara




5 comments:

abdullahjones said...

zie, mende mu tulis nih? (buat-buat) dok pahang!

Ron97 said...

liputan hanya untuk menutup lagi kesus?

blackpurple @ jowopinter said...

Huh! 2-3 kali baca pun samar-samar lagi tafsirannya nih!

Pa'chik said...

Untuk Tutup Kasus??

ekekeke...

zizie ali said...

jones:
seratus tahun nanti. cucu cicit kita akan faham tulisan ini. haha

ron:
ya. itulah yg dibutuhkan oleh mereka.

bp:
ya..samar-samar. krn byak samaran.

pa'chik:
ya. dan akan ada yg jadi bebiri hitam.